.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علی اکبری قهرمان جهان شد
فرنگی‌کار وزن 120 کیلوگرم ایران به مدال طلای رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان دست یافت تا تیم ملی کشتی فرنگی ایران با دو مدال طلا به کار خود در بوداپست پایان دهد. امیر علی‌اکبری در فینال در یک کشتی زیبا و جسورانه با نتیجه 4 بر صفر مقابل هیکی نابی، دارنده مدال نقره المپیک لندن از استونی به پیروزی رسید و صاحب گردن‌آویز طلا شد و و تیم ایران در جایگاه چهارم جهان ایستاد.

علی اکبری قهرمان جهان شددر روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، امیر علی‌اکبری دلاور تهرانی کشورمان موفق شد در فینال وزن 120 کیلوگرم، هیکی نابی نایب قهرمان المپیک لندن و قهرمان سال 2006 جهان از استونی را با نتیجه‌ی 4 بر صفر شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.

به گزارش تابناک، ملی‌پوش ایران در سه دقیقه اول کاملا مهاجم بود و دوبار با بیرون بردن حریف از تشک دو امتیاز گرفت. علی اکبری در سه دقیقه دوم هم یک بار حریفش را خاک کرد و 4 بر صفر پیش افتاد و همین نتیجه را تا پایان حفظ کرد تا قهرمان 120 کیلوگرم جهان شود.

علی‌اکبری با پیروزی بر الکساندر چرنتسکی از اوکراین (ضربه فنی)، یوهان مگنوس ائورن از سوئد (7 بر صفر)، ادوارد پاپ از آلمان (7 بر صفر) و رضا کایالپ از ترکیه (4 بر یک) به فینال رسیده بود.

این اولین مدال طلای ایران در تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی جهان است.

تیم ایران پیش از این موفق به کسب یک مدال طلا توسط طالب نعمت‌پور در وزن 84 کیلوگرم شده بود.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کسب دو مدال طلا توسط نعمت‌پور و علی‌اکبری به کار خود در مسابقات جهانی پایان داد.

امیر علی‌اکبری در 120 کیلو در دور نخست در کمتر از 2 دقیقه با ضربه فنی مقابل آلکساندر چرنیتسکی از اوکراین به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 7 بر صفر مقابل یوهان یورن، دارنده مدال برنز المپیک لندن از سوئد به پیروزی رسید و به یک‌چهارم نهایی رسید. علی‌اکبری در یک‌چهارم نیز با نتیجه 7 بر صفر از سد ادوارد پاپ، دارنده مدال برنز 2010 جهان از آلمان گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد.

وی برای حضور در فینال با نتیجه 4 بر یک مقابل رضا کایالپ، دارنده مدال طلای 2011 جهان و برنز المپیک لندن از ترکیه به برتری دست یافت و فینالیست شد.

علی‌اکبری در فینال با نتیجه 4 بر صفر مقابل هیکی نابی، دارنده مدال نقره المپیک لندن از استونی به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

پیش از این بشیر باباجان زاده اولین مدال سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در جهان را بدست آورده بود که البته مدال برنز بود.

علی‌اکبری که مدال‌های برنز 2009 و طلای 2010 جهان را در وزن 96 کیلو در کارنامه دارد بعد از 2 سال محرومیت بازگشتی طلایی در یک وزن بالاتر داشت.

ضمنا در رده‌بندی تیمی، روسیه با 43 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت، کره جنوبی با 37 امتیاز نایب‌قهرمان شد و مجارستان با 31 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد. ایران هم با 29 امتیاز به مقام چهارم رسید.

رده بندی انفرادی اوزان هفت گانه به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- وون چول یان (کره شمالی)، 2- گیون جین چویی (کره جنوبی)، 3- پیتر مودوس (مجارستان) و رومن آمویان (ارمنستان) ... 19 – محمد فقیری (ایران)

60 کیلوگرم: 1- ایوو آنگلف (بلغارستان)، 2- ایوان کویلاکف (روسیه)، 3- سانگ جائه وو (کره جنوبی) و المورات تاسمرادف (ازبکستان) ... 12– محمد نوربخش (ایران)

66 کیلوگرم: 1- ریو هان سو (کره جنوبی)، 2- اسلام بک آلبیف (روسیه)، 3- تولسی ساندیپ (هند) و فرانک استابلر (آلمان) ... 8- افشین بیابانگرد (ایران)

74 کیلوگرم: 1- کیم هیون وو (کره جنوبی)، 2- رومن ولاسوف (روسیه)، 3- آرسن جلفلکیان (ارمنستان) و امره کوش (ترکیه) ... 32- هادی علیزاده پورنیا (ایران)

84 کیلوگرم: 1- طالب نعمت پور (ایران)، 2- سامان طهماسبی (آذربایجان)، 3- جاوید حمزاتاو (بلاروس) و ویکتور لورینچ (مجارستان)

96 کیلوگرم: 1- نیکیتا ملنیکوف (روسیه)، 2- آرتور الکسانیان (ارمنستان)، 3- بالاژ کیس (مجارستان) و شالوا گادابادزه (آذربایجان)، 5- مهدی علیاری (ایران)

120 کیلوگرم: 1- امیر علی اکبری (ایران)، 2- هیکی نابی (استونی)، 3- رضا کایالپ (ترکیه) و نورماخان تینالیف (قزاقستان)

رده‌بندی تیمی:

1- روسیه 43 امتیاز

2- کره جنوبی 37 امتیاز

3- مجارستان 31 امتیاز

4- ایران 29 امتیاز

5- ارمنستان 28 امتیاز

6- آذربایجان 27 امتیاز

7- قزاقستان 21 امتیاز

8- ترکیه 19 امتیاز

9- فنلاند 15 امتیاز

10- آمریکا 13 امتیاز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.